Vox Populi

Kuidas liiklust ohutumaks muuta?

Sinu nimi*:  
Sinu e-mail:  
Pealkiri:  
    Sinu kommentaar*:

kuidas muuta liiklust ohutumaks?     Raul  16.02 kell 23:35
See kommentaar on mõeldud metsloomade tervise ja turvalisuse heaks. Pimedal ajal ja halva nähtavusega asulavälisel teel võiks piirkiirus olla 80 või 70 km /h. Metsloomade heaolu huvides.

Veel liiklusest     Garry  16.02 kell 16:51
Nüüd ei saa enam pidama... :)

Üks asi veel - need moodsad liiklussõlmed ja ristmikud kus on tohutu pling-pling sädelevad helkivad asjad, viivad tähelepanu mujale ja seal ei näegi enam OLULIST !

Liiklusohutusest     Garry  16.02 kell 16:43
...veel

Juht, kes ei tea, mida peab tegema nt. juhul, kui sõiduk läheb külglibisemisse (või teeb lausa vastupidist sellele, mida tegema peaks), või juht kes ei oska hinnata teiste liiklejate järhmisi liikumisi või liigutusi (istuvad silmad krõllis eessõitva sõiduki tagatuledes ja ei näe, mis ümberringi toimub) on minu arvates isegi ohtlikumad kui kerges promillis roolijoodik. Sellega ei taha öelda, et roolijoodikud on ok - ei ole ja ka need tuleb teedelt ära saada. Aga paralleelselt tuleb ära saada ka mittepädevad kained juhid. Endal 32a juhistaazi ja ABCD load. Sõitnud m.m. 2a Moskvas bussijuhina. Olen näinud mitmeidkümneid avariisid lähedalt. Sestap on tekkinud teatud kindel seisukoht :)

Liiklusohutusest     Garry  16.02 kell 16:18
Eelmise tunni lõpus helistanud vanahärra rääkis õiget juttu. Asi saab alguse nn autokoolides.. tegelikult veel varem, koduses lastetoas. Teele tormavad jalakäiad on tõsine turvaprobleem. Samuti maanteedel 40km/h ukerdavad noored juhid, kes nt talvel ei julgegi kiiremini sõita. Siis tekivad tropid, nii mõnegi närvid pannakse proovile ja hulljulged lähevad kamikazelikule möödasõidule.... jne. Paljud teemad, mis probleeme tekitavad ja liiklust hoopis ohtlikumaks muudavad, on juba liiklusseadusesse sisse kirjutatud. Vaataks vanu Liikluseeskirju ja võrdleks ning mõtleks, miks osad asjad aastakümneid tagasi olid just nii kirja pandud, mitte nii nagu praegu... pikk teema ühesõnaga.

     Kriitik  16.02 kell 16:02
Liiklust saab ohutumaks muuta ainult liiklejate harimisega. Minu ettepanek oleks: juhilubade vahetamisega teha ka suuline eksam, kontrollimaks juhi teadmisi.

     mees metsast  16.02 kell 15:55
Põhimaanteedele kaamerad liiklust jälgima. Arvuti tuvastab autonumbreid ja kui kaamerate vahele jäävat ala läbitakse kiiremini kui eeskiri ette näeb, siis võimalik trahvi teha. Võtab ära põhjuse kogu trassil kiirust ületada, mitte ainult kiiruskaamerate vaateväljas. Lisaks on võimalik teha statistilist ja reaalajas olevat teede koormustatistikat, mille alusel on võimalik infrastuktuuris korrektuure teha.

     Insener  16.02 kell 15:53
Tooge politsei tänavale tagasi. Ohutumaks ei muuda liiklust ei kiiruskaamera ega fööniga põõsas istuv politseinik, aga kui nad on linnas pidevalt nähtavalt ja võetakse maha ka nõelujad ja hilise kollasega ristmikule sõitjad, samuti need kes ei leia oma kohta liiklusvoos vaid ristmikke kinni sõidavad, muutub asi paremaks. Trahvid on mõttetud, kel raha on, maksab ära, kel ei ole, ei maksa. Pigem tuleks (nagu oli omal ajal, tean kogemustest) tõsisema rikkumise (hiline kollane) korral suunata teooriaeksamile, seniks juhtimisõigus peatada, juhtimisõiguseta sõidu korral automaatselt arest, korduva puhul aga juba kohus ja pikemaks ajaks kinni. Rikkumise toimepanekuvahendi konfiskeerimist ei poolda, aga juhtimisõiguse peatamise ajaks tuleks see paigutada tasulisse parklasse, kulud katab omanik.

ära kihuta     vanaisa 1954  16.02 kell 15:41
Talvel -ja libedaga vähemalt kiirus maha 80.
ja Uskuge mind --vigastatute arv
kohe väheneb! Ja aastas kolm kiiruse rikkumist-läheb ka eksamile ja maksab! --Kunagi Ensv 1970 olid ka talongid lubade vahel,,,kolm auku ja õppisid liiklema, ei olnud enam kiiret-- ,eksami laua taga!

Arvamus olukorra järgi     Uve ja Leo  16.02 kell 15:19
Liiklust saaks ohutumaks muuta kui inimesed õpiksid teiste liiklejatega arvestama. Lõpetaksid teiste liiklejate vahel slaalomi smõitmise. Näitaksid suunatuld mitte ainult endale vaid ka teistele. Kasutaksid tulesid korrektselt (tuled peavad põlema ees ja taga + ees pahatihti põlevad nii udu kui lähituled mis pimestavad). Jalakäijad peaksid vaatama enne kui ülekäigu rajale astuvad. Halvad liiklushoiakud saavad alguse tegelikult autokoolist. Me suudaks aastas ära hoida vähemalt 50 liiklus surma kui teedel oleks oluliselt suurem järelvalve.

Kuidas ja kuidas     Lihtne  16.02 kell 15:12
mis Veapunkti süsteem...
Katusele või taga luugile tuleb kinnitada kurikas(soov. alumiiniumist) et oleks käepärane haarata ..ja sukeldud liiklusesse)))

     Hmm...  16.02 kell 14:18
Lihtne ju.
Viia sisse veapunkti süsteemi nagu saksas.Olenevalt rikkumise raskusest, kukuvad ka erinevad punktid (seda ka jalgratturi või jalakäijana rikkudes).
Ning kui teatud arv punkte täis, lähevad load mõneks ajaks riiulile.