Vox Populi

Mida arvate võimalikust Saaremaa silla projektist?

Sinu nimi*:  
Sinu e-mail:  
Pealkiri:  
    Sinu kommentaar*:

Silla vastu     mitteSaarlane  15.01 kell 16:32
Saaremaale oleks hea kvoodipagulasi paigutada - mandrilt tõmbavad nad ju kohe lesta.

Kõik oleneb tehtest     kuidas arvud seada  15.01 kell 16:28
Merevee tase on Väinamerel tihti langema hakanud ning süvendada tuleb iga 5a.tagant.
Praamiga sõites tuleb kohal olla vähemalt 20-30 min enne väljumist,Reis Saaremaa liinil kestab 27 minutit..Sama aeg kulub silla ületamiseks koos viipemaksega,varem ei pea kohal olema(võit ca 20-40 min)
.Täna makstakse Praamiliiklusele peale totatsiooni iga aasta juba 20,9milj.(Totatsiooni summad Leedole ei ületanud 15 milj.) st.tasumise arvestusse - 20.9 milj. X 20 aastat (silla hid ca 500 milj + hooldus/mis lisandub ka praamidele)
Saaremaa ja mandri vahet ehk Virtsu ja Kuivastu liinil tuleb nüüd sõita ligi 15 300 korda ning Hiiumaa ja mandri vahet ehk palju pikema distantsiga Rohuküla-Heltermaa liinil tuleb sõita üle 5100 korra.Vahel ka pooltühjalt....

Kas keegi arvutab täna Mäo risti tasuvust?Läbivat autode hulka,või silla ületusi?


     Uku  15.01 kell 16:18
Saaremaa sild tuleb ükskord niikuinii, see on vaid aja küsimus, kuna igasuguse tõhusa majanduse eelduseks on kiire ja püsiv ühendus mistahes piirkonnaga. Hea tahtmise korral on võimalik Saaremaa omapära säilitada ka pärast silla valmimist. Progressi eest ei pääse meist keegi. Jõudu tööle, sõbrad Raivod...

     Saarlane  15.01 kell 16:14
Vastu on need kes käivad vöibolla paari aasta jooksul saaremaal, et siis teatada et saaremaa\muhu peavad ikka saarteks jääma. Aga kui elad siis on vaja kiiret üjendust. Kas Tartu Tallinna vahele peaks mingi jöe tegema siis ei vaidleks vastu et seal poleks silda

Kindlasti poolt!     saareelanik  15.01 kell 16:07
Saaremaa statistiliselt kõige madalamate palkadega piirkonnana vajab paremat ja ka soodsamat ühendust mandriga. Enamik peab oma perekonna äratoitmiseks mandril ja Soomes tööl käima. Hakkajamad püüavad ettevõtlusega tegeleda ja selle eelduseks on enamasti hea ühendus mandriga. Ise käin igal nädalal korra mandril ja õhtuti on sageli kihutamist, et mitte viimasest praamist maha jääda. Kokkuvõttes ei peaks mandrirahvas siin sõna võtma. See on ainult saarlaste otsus.

Poolt!     Saarlane  15.01 kell 15:57
Seda teemat võivad lahata ainult saarte püsielanikud. Suvel käijatel ei ole tõesti vahet millega ja kuidas üle väina käia.
Igal juhul silla poolt!

     Kaevur Mati  15.01 kell 15:53
Saaremale võiks tunneli kaevata, n.ö. Helsingi eelproov.

SUVEL SAAB     vana mees  15.01 kell 15:26
SAAREMAA silda saab siis
Ehitada ---Kui Veetase
on viidud alla igasuguse Normi! Siis kui praamid sõita ei tohi ! 1,meeter vett töödeks -- om kõige rohkem
Nii et hakake seal kandis
VETT TARBIMA JA OMA TEHAST KÄHKU EHITAMA ;;; PIDI ka madalaid kohti OLEMA ,,MIS TULEB ÄRA KASUTADA ----Mida saaks hakata täitma ---Ka MÜRAKAID Kive JA BETOONI kasutades

     Irwe  15.01 kell 15:10
Miks inimesed ei viitsi arvutada ? Praeguse koormuse juures tuleks ju pileti hinnaks 90 eurot . Isegi kui ületused kasvaksid 1,5 miljonini (praegu 710 000 ) , isegi siis oleks pileti hind 40 euri ! Võtke kalkulaator ja arvutage , mitte ärge hõljuge pilvedes

Mida teised arvavad     need kes elavad saarel  15.01 kell 15:00
Või need kes ei oma suvekodu,seetõttu peavad tulema ja minema saarele.

Kõlas tüüpiline Saarel suvekodu omava ,Pealinna poliitiku arvamus..
Tänan Igor,istu 2

Vrtuaalset saarel käimist talle.

mina tahan (füüsiliselt) saarel käia


Vaatame ,unistame     suurelt  15.01 kell 14:32
Pool miljardit maksva Saaremaa sillaprojektiga kaasneb suur risk ja määramatus ettevõtjate jaoks kes plaanivad raha kokku saada investorite, pensionifondide ja pangalaenude abil .
Kõik sõltub riigi otsustest,kas praamid sõidavad paralleelselt samal ajal ? millise hinnaga? Kui riik ei tee vastutegevust ,siis raha loodetakse tagasi teenida sillaületuse tasuga 20 aastaga , ületus tuleb samasse hinnaklassi praamipiletiga.Plaanijärgi on tulevikus sillaettevõtte viimine börsile.
Tänaseks on selge, et seda 60milj.(mis Leedo totatsioonidest pidi üle jääma)kokku ei hoita,lisaks on vaja tellida veel laevu,et rahuldada üleveetavate soovid (Lisaks vorst ei maitse enam laeval nii hästi,parem siis juba sild ja korralik suutäis kaldal).
Veelgi enam.
Kui on keegi kes tahab riskida ehitusega,no miks vastu töötada,ehitagu kohe kaks korrust.Üks raudteele mis ühineb Rail Baltic-kuga Pärnus ja teine autodele.Saaks ühtlasi Saaremaa raudteed taastatud.